[vc_row css=”.vc_custom_1748246686916{margin-top: 60px !important;}”][vc_column][stm_post_title][vc_single_image image=”4334″ img_size=”full” alignment=”center” css=””][stm_post_image][vc_empty_space height=”30px”][vc_column_text css=””]Gairebé sense adonar-nos-en, el cotxe elèctric s’està apoderant de les nostres ciutats i carreteres, començant a formar part de les nostres vides. Amb la seva adopció creixent és natural que sorgeixin dubtes sobre la vida útil del seu centre d’energia, que és la bateria.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1748246481162{margin-top: 40px !important;margin-bottom: 20px !important;}”][vc_column][vc_separator color=”black” border_width=”4″ css=”.vc_custom_1447760445886{margin-bottom: 29px !important;}”][vc_custom_heading text=”Cal carregar el cotxe elèctric cada dia?” font_container=”tag:h3|text_align:left|line_height:22px” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1745849835958{margin-bottom: 27px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1745849885840{margin-bottom: 42px !important;}”]Resumint molt la resposta, diríem que no cal carregar-ho cada dia si l’usuari no ho necessita. L’ideal és adaptar la recàrrega al ritme d’ús i optar per mètodes que preservin la bateria a llarg termini.
Si es fan recorreguts curts i la bateria encara conserva un nivell suficient de càrrega, no és imprescindible endollar-lo cada nit, espaiant així les diferents recàrregues. És recomanable evitar càrregues innecessàries per reduir el desgast de la bateria.
En cas que el trajecte habitual sigui llarg i s’esgoti gran part de la bateria diàriament, és convenient recarregar per evitar imprevistos. Coneix més sobre els modes de càrrega.[/vc_column_text][vc_separator color=”black” border_width=”4″ css=”.vc_custom_1447760445886{margin-bottom: 29px !important;}”][vc_custom_heading text=”Quan afecta la freqüència de càrrega a la vida útil de la bateria?” font_container=”tag:h3|text_align:left|line_height:22px” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1748335382133{margin-bottom: 27px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1748335389548{margin-bottom: 42px !important;}”]Les bateries tenen un nombre limitat de cicles de càrrega a causa de la tecnologia i la química. Cada cicle complet contribueix al desgast natural de la bateria, cosa que amb el temps en redueix la capacitat. Carregar cada dia fins al 100% quan no cal accelerar aquest procés. A més de les càrregues freqüents.
Un altre factor important per a la vida de les bateries és la velocitat de recàrrega, ja que la càrrega ràpida (DC) freqüent també pot generar estrès tèrmic a la bateria, afectant la seva durabilitat. La càrrega lenta (AC) és més suau i recomanable per a ús diari.
Finalment, cal tenir en compte la temperatura de l’entorn, pel fet que la calor i el fred extrems acceleren la degradació de la bateria. Si carregues amb molta freqüència en aquestes condicions adverses, la bateria patirà més.
[/vc_column_text][vc_separator color=”black” border_width=”4″ css=”.vc_custom_1447760445886{margin-bottom: 29px !important;}”][vc_custom_heading text=”Millors pràctiques per carregar un cotxe elèctric de forma eficient” font_container=”tag:h3|text_align:left|line_height:22px” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1745850474937{margin-bottom: 27px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1748335658366{margin-bottom: 42px !important;}”]Per aconseguir una càrrega de cotxe elèctric de forma eficient i maximitzar la vida útil de la bateria, és recomanable seguir les pràctiques següents:
- Càrrega lenta sempre que sigui possible. És més eficient i menys agressiva per a la bateria, ja que les càrregues ràpides generen més calor i poden deteriorar la bateria més ràpidament.
- Evita la càrrega completa del cotxe elèctric, en la mesura que sigui possible mantenint el nivell de càrrega entre el 20% i el 80% Les bateries NMC pateixen més si es carreguen constantment al 100%.
- No deixar la bateria completament descarregada i evitar que baixi del 10-20% per reduir l’estrès a les cel·les.
- Evita carregar en temperatures extremes: el fred extrem alenteix la càrrega i la calor excessiva accelera la degradació.
- Utilitzar la programació de càrrega i aprofitar tarifes elèctriques reduïdes o en hores vall. Reduïm l’impacte a la xarxa elèctrica i estalviem diners.
- Fer servir la regeneració de frenada en la conducció redueix la necessitat de recarregar tan sovint.
[/vc_column_text][vc_separator color=”black” border_width=”4″ css=”.vc_custom_1447760445886{margin-bottom: 29px !important;}”][vc_custom_heading text=”Quin és el nivell de càrrega ideal per a un cotxe elèctric?” font_container=”tag:h3|text_align:left|line_height:22px” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1745850701292{margin-bottom: 27px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1747043360895{margin-bottom: 42px !important;}”]Depèn del tipus de química que utilitza la bateria, però l’ideal és mantenir-la entre un 20% i un 80% de càrrega. Alguns cotxes permeten ajustar aquests límits de càrrega per evitar que la bateria es carregui o descarregui al complet.
L’ideal és carregar-lo al 100% només quan necessitis l’autonomia completa, com en viatges llargs.[/vc_column_text][vc_separator color=”black” border_width=”4″ css=”.vc_custom_1447760445886{margin-bottom: 29px !important;}”][vc_custom_heading text=”Mites i realitats sobrecarregar el cotxe elèctric cada dia” font_container=”tag:h3|text_align:left|line_height:22px” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1748335702687{margin-bottom: 27px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1748335750283{margin-bottom: 42px !important;}”]Hi ha moltes creences sobre la càrrega de cotxes elèctrics que no sempre són certes. A continuació deixem alguns mites i realitats amb què aclarir dubtes i evitar mals hàbits que puguin afectar la bateria.
- Cal carregar el cotxe elèctric cada dia. És un mite, si la teva autonomia és suficient per a diversos dies d’ús, és millor espaiar les càrregues i evitar un desgast innecessari de la bateria.
- Carregar al 100% sempre és millor. No és cert, ja que és preferible mantenir la càrrega entre el 20% i el 80%, especialment si la bateria és tipus NMC (Níquel-Manganès-Cobalt).
- Les càrregues ràpides no afecten la bateria. No la fa malbé a l’instant, però un ús freqüent de càrrega ràpida (DC) pot accelerar la degradació a causa de la calor generada.
- La bateria perd molta capacitat en poc temps. És fals, ja que amb un ús adequat la degradació serà gradual. Els fabricants ofereixen garanties de diversos anys per a la bateria.
- És igual a quina temperatura es carregui el cotxe. No és cert, perquè les temperatures extremes afecten la bateria: el fred alenteix la càrrega i redueix l’autonomia, mentre que la calor extrema degrada la bateria
[/vc_column_text][vc_separator color=”black” border_width=”4″ css=”.vc_custom_1447760445886{margin-bottom: 29px !important;}”][vc_column_text css=””]
Informa’t i tria el teu vehicle sostenible
Si vols fer el pas cap a una mobilitat més neta i eficient, el Pla Engega és la millor oportunitat per fer-ho amb estalvi. A Becier Vehicles, disposem d’un ampli catàleg de vehicles sostenibles i et guiem durant tot el procés.
Vine a veure’ns o contacta amb nosaltres per conèixer els models disponibles i calcular quina ajuda pots rebre.
[/vc_column_text][stm_post_meta_bottom][vc_column_text css=””][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]